Welkom bij de ombudsdienst

De ombudsdienst van AZ Turnhout wordt bemand door ombudsvrouw Mariette Konings. U kunt bij haar terecht met een klacht, vraag of voorstel voor verbetering van het ziekenhuis.

Waarvoor kunt u bij de ombudsdienst terecht?

cartoon ombudsdienstIedereen in het ziekenhuis probeert u en uw familie een zo aangenaam mogelijk verblijf te bezorgen. Een ziekenhuis is echter een zeer complexe organisatie waar heel veel diensten en specialismen samenwerken. Soms kan daar al eens iets mislopen. En het kan wel eens gebeuren dat u niet tevreden bent over iets. We hebben ondervonden dat dit vaak gewoon op een misverstand berust.

 

Het eerste wat u kunt doen bij een probleem is dit rustig aankaarten bij de betrokken ziekenhuismedewerker. Zo kunnen de meeste problemen eigenlijk al opgelost worden.

 

Werkt dit niet of kan dit niet om één of andere reden, dan kunt u bij de ombudsdienst terecht. Dit kan zijn voor klachten of vervelende ervaringen die u in het ziekenhuis hebt gehad, maar ook ideeën om het ziekenhuis te verbeteren zijn altijd welkom. Daarmee helpt u niet alleen u zelf maar ook het ziekenhuis en andere patiënten die na u komen.

 

Patiënten kunnen bovendien terecht bij de ombudsdienst voor het melden van incidenten of bijna-incidenten. (klik hier voor meer info over incidentmelding)

Wie kan terecht op de ombudsdienst?

De ombudsdienst is er op de eerste plaats voor patiënten. Ook uw vertegenwoordiger of vertrouwenspersoon kan er terecht.

 

Download hier de onthaalbrochure van de ombudsdienst (pdf)

Disclaimer | AZ Turnhout - vzw maatschappelijke zetel - Steenweg op Merksplas 44 - 2300 Turnhout | Volg ons op afbeelding facebook